محبوب کن - فیس نما

احساس خشم، طبیعی و نشانه سلامت است. هر کودک سالمی در برخی مواقع خشمگین می‌شود و فرصتی برای یادگیری نحوه ابراز خشم به صورت سازنده و مخرب پیدا می‌کند.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، یادگیری مدیریت خشم می‌تواند در همان ابتدای دوره پیش دبستانی شیوه‌ای مناسب باشد، اما این مورد موضوع مشترک در تمام دوران تحصیل است.

چگونه به کودک خشمگین خود کمک کنیم؟

کودکان، احساسات عمیقی دارند و اغلب به سرعت واکنش نشان می‌دهند، به ویژه هنگامی که خشمگین هستند. کمک به فرزند قبل از اینکه انتخاب‌های بد را با خشم خود پاسخ دهد ضروری است.

برخی از راه‌های ساده و موثر برای کمک به کنترل خشم عبارتند از:

شناسایی احساسات:

به فرزند خود یاد دهید احساس عصبانیت خود را شناسایی و آن را کنترل کند. به کودکان برای آشنایی با احساسات خود واژگان خشم مانند عصبانی، ناامیدی، عصبی، خشمگین، آزرده، دلخور و ناراحت را آموزش دهید.

کنترل و توقف خشم:

البته متوقف کردن خشم کودک عصبانی مشکل است، به همین دلیل باید روش‌هایی برای کمک به کاهش عصبانیت آنان ارائه دهید.

آرام کردن:

بعضی از روش‌های آرام کردن کودکان عبارتند از: تنفس عمیق و پیاده‌روی. از آنجایی که تنها زمانی که فرزند شما آرام است می‌تواند مشکلات خود را حل کند، پس روش‌های سازنده در بهبود وضعیت وی در این زمان موثر خواهد بود.

خروجی دیگری برای عصبانیت کودک ارائه دهید:

کودکان با عصبانی شدن روشی برای بروز احساسات خود دارند. به همین دلیل روشی دیگر برای بروز احساسات کودکان مانند نقاشی یا بازی پیدا کنید. زمانی که فرزند شما عصبانی است وقت مناسبی برای نصیحت کردن وی نیست، بلکه اجازه دهید تا آرام شود سپس با وی صحبت کنید.

شروع دوباره :

بعد از آرام شدن فرزندتان، دکمه « تنظیم مجدد » وی را فشار دهید و دوباره شروع کنید. هیچ دلیلی وجود ندارد که از عصبانیت فرزند خود ناراحت شوید، زیرا او نمی‌داند چگونه خشم خود را کنترل کند.

خشم یکی از سخت‌ترین احساسات است که باید کنترل شود، به خصوص خشم یک کودک تا موجب احساس سلامت و موفقیت در زندگی وی شود.

منبع:سلامت نیوز