خانه » خواندنی ها و دیدنی ها » چندین راهکار تغذیه ای برای حفظ آرامش در آزمون
خواندنی ها و دیدنی ها روانشناسی و یادگیری

چندین راهکار تغذیه ای برای حفظ آرامش در آزمون

حفظ آرامش در جلسه ی آزمون و امتحانات از نکات بسیار مهم بوده که همواره توجه تقریبا تمامی دانش آموزان و مشاوران را به خود جلب می کند.علاوه بر راهکار های آموزشی مثل داشتن برنامه ی صحیح و کنترل شده ، استفاده از دفتر برنامه ریزی ، هدف گذاری های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت ، هدف گذاری چند از ده ، خودنگاری آغازین و پایانی و … مواردی هم وجود دارند که انجام دادن آن ها خالی از لطف نبوده و تا حدی به آرامش جسمانی و کاهش استرس شما کمک خواهد کرد.خیلی از ما در روز پیش از آزمون هم استرس زیادی داریم در این مقاله به چندین مورد مربوط به رژیم غذایی می پردازیم که به رفع استرس شما در روز قبل از آزمون کمک می کند.

 

سعی کنید موارد زیر را در روز ” قبل از آزمون ” رعایت کنید :

۱) مقدار زیادی آب بنوشید.آب برای بدن شما بسیار مفید بوه و تحقیقات نشان داده که به سرعت عمل مغز شما کمک زیادی می کند. ( در کل سعی کنید آب زیاد بنوشید.)

۲) غذاهای دارای ادویه زیاد ، چربی میل نکنید و در کل از خوردن غذهای سنگین اجتناب کنید.این مواد غذایی دیرهضم هستند و موجب بدخوابیدن و یا دیرخوابیدن شما می شود.

۳) به جای قهوه از چای گیاهی ، دمنوش های گیاهی مثل بابونه ، نعناع ، گل گاو زبان و … استفاده کنید. این دمنوش ها تاثیر خوبی بر بدن شما داشته و به آرامش شما کمک می کند.

۴) از دارو یا مواردی که دوستان یا آشنایان برای حفظ تمرکز و کارایی شما پیشنهاد می کنند جدا خودداری کنید.

منبع : wikihow

از این مطلب خوشتون اومد ؟

مطالب را در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید

About the author

بچه های آموزگارکوشا

سایت آموزگارکوشا با هدف نشر دیدگاه های فرهنگی و آموزشی و ترویج آموزش های مجازی در خانواده و مدرسه و اطلاع رسانی در این حوزه توسط عده ای از فرهنگیان و علاقه مندان حوزه تعلیم و تربیت در این زمینه تاسیس گردید.
موفق و پیروز باشید

Add Comment

Click here to post a comment

*

تبلیغات

  • کسب درآمد

آمار سایت

  • 10
  • 1,344
  • 155,991
  • 13
  • 464
  • 274
  • آذر ۲۰, ۱۳۹۷

تلگرام سایت

تبلیغات